Woningen

Alle woningen zijn verkocht.

Bouwnr. Verdieping Opp. Status

Bekijk de ligging van de woningen

Ga met uw muis over het gebouw om de woningen te bekijken.
Met de pijltjes onder de afbeelding kunt u het gebouw laten draaien.

Vernieuwing van de kerk

In het gebouw komen in totaal 19 appartementen verdeeld over 6 bouwlagen.

In het voormalige kerkgebouw komen 8 woningen verdeeld over drie lagen.

Het monumentale karakter van het gebouw blijft behouden, maar het gebouw krijgt wel een grote metamorfose tot woongebouw. In de buitengevel komen openingen met verdiepingshoge ramen en openslaande deuren naar de terrassen en balkons van de woningen.

• Op de begane grond komen twee woningen met elk een eigen terras.
  • Op de eerste en tweede verdieping komen elk drie appartementen. Deze appartementen krijgen ruime balkons aan de zijkant van het gebouw. Deze zijn toegankelijk via openslaande deuren in de woonkamer.
  • De tweede verdieping heeft hoge plafonds van circa 3,8 meter met bovenramen. Deze ramen zaten oorspronkelijk onder het dak en zorgden voor lichtinval in de kerk.

Een toevoeging boven op de kerk

Bovenop de kerk komen drie verdiepingen nieuwbouw met in totaal 11 appartementen. De stijl van de nieuwbouw wijkt bewust af van de architectuur van de kerk om een duidelijk onderscheidt tussen oud en nieuw te maken. Wel loopt het ritme van de gevel door.

• Op de derde en vierde verdieping komen elk vier appartementen: twee appartementen aan de voorzijde en twee aan de achterzijde. Elk appartement krijgt een groot eigen L-vormig balkon op de hoek.
  • Op de vijfde en bovenste verdieping komen 3 appartementen.

De voordeur van de voormalige kerk vormt de hoofdentree van het appartementengebouw. In de entreehal bevinden zich de lift en het trappenhuis. Aan de zijkant van het gebouw komen twee entrees naar de gezamenlijke fietsenstalling en de privé-bergruimtes. Naast het gebouw komen parkeerplaatsen voor de bewoners.

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief: