PROJECT

Wonen in het groen

Het terrein van ca 2.950 m2 krijgt een semi-openbaar karakter. Vanaf de straat komt er een wandelpad naar de Vliet. Aan het einde van het pad komt een zitje, hiervoor wordt een oude bank uit de Fonteinkerk gebruikt.

Parkeren

Op eigen terrein komen 26 parkeerplaatsen:

• 21 voor bewoners
  • 4 voor bezoekers
  • 1 voor een deelauto

Ontwerp

Door de transformatie van en nieuwbouw op de kerk ontstaat er een nieuwe toekomst voor dit gebouw. Op dit moment is het gebouw naar binnen toe gekeerd. Door de transformatie raakt het gebouw beter geïntegreerd met de plek. Het gebouw opent zich naar de Vliet en naar de rest van de omgeving.

Nieuwbouw op de kerk

De Fonteinkerk wordt een bijzonder appartementengebouw in Voorburg. Het gebouw is sinds 2016 niet meer in gebruik en krijgt door de transformatie tot woongebouw een nieuwe toekomst. In totaal komen er 19 woningen in het complex dat prachtig aan de Vliet ligt.

Bovenop de kerk worden 3 extra verdiepingen gebouwd. Er is bewust gekozen om de stijl van de nieuwbouw duidelijk af te laten wijken van de architectuur van de kerk. Zo blijft duidelijk zichtbaar wat oud en wat nieuw is aan het gebouw.

De woonoppervlaktes variëren tussen ca. 104 en 214 m2. Alle appartementen krijgen een eigen buitenruimte. De appartementen op de begane grond krijgen een terras. De appartementen op de verdiepingen krijgen één of meerdere balkons. Doordat er openingen worden gemaakt in de dichte gevels van de kerk krijgen de appartementen veel licht van buiten.

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief: